Reklamačný poriadok

Článok 1
Úvodné ustanovenia

 1.1  BAKO trade, s.r.o., so sídlom na Topoľovej 1650/62, 955 01 Topoľčany, IČO: 35 943 297, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č. 16832/N v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ZOS“) ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, vydáva tento Reklamačný poriadok (ďalej aj „Reklamačný poriadok“):

1.2  Tento Reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatnení reklamácie a jej vybavení v spoločnosti. Reklamačný poriadok je súčasťou obchodných podmienok predávajúceho a vzťahuje sa na tovar zakúpený kupujúcim spotrebiteľom. Pre vylúčenie pochybností platí, že tento Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na kupujúcich v postavení fyzickej osoby – podnikateľa a právnickej osoby.

1.3 Na účely Reklamačného poriadku sa rozumie:

-      Predávajúcim je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení Kúpnej alebo spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet. Pre účely tohto Reklamačného poriadku je Predávajúcim spoločnosť BAKO trade, s.r.o., so sídlom na Topoľovej 1650/62, 955 01 Topoľčany, IČO: 35 943 297, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č. 16832/N (ďalej „Predávajúci“),

-      Kupujúcim je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení Kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, a zároveň (a) ktorá má záujem o kúpu Tovaru, (b) s ktorou Predávajúci má alebo mal uzatvorenú Kúpnu zmluvu, alebo (c) ktorá je právnym nástupcom osoby uvedenej v písm. a) alebo písm. b) (ďalej aj „Kupujúci“),

 -      Reklamáciou je podanie, ktorým Kupujúci namieta vady alebo kvalitu Tovaru (ďalej aj „Reklamácia“),

-      Tovar znamená jedna alebo viac hnuteľných vecí, ktoré Predávajúci ponuka na predaj prostredníctvom svojej Internetovej stránky www.topsviecky.sk, a ktorá je predmetom Kúpnej zmluvy (ďalej aj „Tovar“),

-      Kúpna zmluva je záväzok, ktorý vzniká akceptáciou návrhu Kupujúceho, objednávky, doručenej Predávajúcemu, Predávajúcim prostredníctvom potvrdenia objednávky. Od tohto momentu vznikajú medzi Kupujúcim a Predávajúcim vzájomné práva a povinnosti. Predávajúci sa zaväzuje dodať Kupujúcemu Tovar a previesť na neho vlastnícke právo k tovaru a Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť zaň Predávajúcemu kúpnu cenu, to všetko za podmienok uvedených v Kúpnej zmluve a vo všeobecných obchodných podmienkach Predávajúceho (ďalej aj „Kúpna zmluva“),

-      Internetovou stránkou je internetová stránka Predávajúceho zverejnená na webom sídle pod adresou: www.topsviecky.sk (ďalej aj „Internetová stránka“).

 

Článok 2
Zodpovednosť za vady
 

2.1 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predávaný tovar je v súlade s kúpnou zmluvou, t.j. bez vád. Tovar musí mať kvalitu a úžitkové vlastnosti, ktoré predávajúci uvádza, alebo ktoré sú obvyklé pre daný druh tovaru.

2.2 Zodpovednosť za vady sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Záručná doba na tovar je 24 mesiacov a začína plynúť od prevzatia tovaru. 

2.3 Záruka sa nevzťahuje na:

- mechanické poškodenia

- používanie v nevhodných podmienkach

- neodborné zaobchádzanie

- poškodenia spôsobené prírodnými živlami

 

Článok 3
Uplatnenie reklamácie

3.1  Kupujúci je oprávnený uplatniť Reklamáciu písomne; písomná forma je zachovaná, ak je Reklamácia uskutočnená elektronicky na e-mail: info@topsviecky.sk

3.2  Reklamovaný Tovar je Kupujúci povinný na vlastné náklady zaslať Predávajúcemu na adresu Predávajúceho: Topoľovej 1650/62, 955 01 Topoľčany, Slovensko, a to doporučene; Odporúčame, aby bol Tovar odoslaný na účely Reklamácie poistený. Reklamovaný Tovar, ktorý bol zaslaný na dobierku, nebude prevzatý. Reklamovaný Tovar musí byť kompletný a hygienicky nezávadný. Predávajúci je oprávnený odmietnuť prevzatie reklamovaného Tovaru, ak tento nebude hygienicky nezávadný.

3.3  Reklamácia musí obsahovať:

- identifikáciu kupujúceho

- číslo objednávky

- popis tovaru a vady

- popis toho čoho sa Kupujúci domáha

- bankové údaje kupujúceho

- dátum a podpis

 

3.4   Ak Reklamácia neobsahuje všetky údaje potrebné pre riadne vybavenie Reklamácie a/alebo nebol zaslaný reklamovaný Tovar, Predávajúci vyzve Kupujúceho na ich doplnenie a doručenie. Súčasne Predávajúci Kupujúceho poučí, že ak Kupujúci v stanovenej lehote, ktorá nesmie byť kratšia ako 7 kalendárnych dní, nedoplní chýbajúce údaje alebo dôkazy, Reklamácia bude považovaná za neoprávnenú.

3.5  Pri uplatnení reklamácie je potrebné priložiť doklad o kúpe a záručný list (ak bol vydaný).

3.6  Ak Reklamácia bola podaná neoprávnenou osobou, oneskorene (po uplynutí záručnej doby) alebo z iných zákonných dôvodov, je Predávajúci oprávnený Reklamáciu zamietnuť, o čom Kupujúceho písomne upovedomí.

 

Článok 4
Nároky z uplatnenej reklamácie

4.1 Kupujúci má právo na bezplatné odstránenie vady, ak je odstrániteľná. V prípade neodstrániteľnej vady má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy.

4.2 Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu do 30 dní od jej uplatnenia a o jej vybavení informovať kupujúceho písomne.

 

Článok V
Vybavenie reklamácie
 

5.1 Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie ihneď alebo najneskôr do 7 pracovných dní. V prípade zložitých reklamácií môže byť vybavenie predĺžené na maximálne 30 dní.

5.2 Kupujúci nemá právo na úhradu nákladov spojených s uplatnením reklamácie (napr. poštovné).

 

Článok VI
Záverečné ustanovenia 

6.1  Ak sa Kupujúci domnieva, že Predávajúci porušil všeobecne záväzné právne predpisy, je oprávnený obrátiť sa na Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Nitre pre Nitriansky kraj, Staničná 1567/9, 949 01 Nitra, tel. č.: 037/772 02 16, email: info@soi.sk.

6.2 Vzťahy medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ktoré nie sú upravené týmto Reklamačným poriadkom, sa riadia uzatvorenou Kúpnou zmluvou, Všeobecnými obchodnými podmienkami Predávajúceho, ZOS, zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení a všeobecne záväznými právnymi predpismi.

 6.3  Predávajúci je oprávnený zmeniť tento Reklamačný poriadok a to v nadväznosti na zmenu všeobecne záväzných právnych predpisov alebo svojej obchodnej politiky. Zmena Reklamačného poriadku bude uskutočnená zverejnením zmeneného reklamačného poriadku s určením jeho účinnosti a to najneskôr v deň, kedy má nadobudnúť účinnosť na Internetovej stránke. 

6.4 Reklamačný poriadok je zverejnený na webovom sídle Predávajúceho: www.topsviecky.sk.

 

 Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 1.9.2024.